Tarrafal, Santiago

9 december 2014

Na een kleine 24 uur heerlijk zeilen, kwamen we aan in de baai van Tarrafal op het eiland Santiago. Daar, genietend van het uitzicht op de bergen, hebben we eerst rustig ontbeten, om daarna met de dinghy naar de kant te gaan. Daar stond onze gids voor de dag, Sayde, al klaar voor vertrek. We hebben een dag de tijd genomen om het eiland en zijn geschiedenis te ontdekken. In het kort: eerst Tarrafal zelf bekeken, toen een verlaten concentratiekamp, vervolgens een wandeling gemaakt in de prachtige natuur met waanzinnige uitzichten, daarna een geweldige lunch genoten, een markt bezocht, de minimaal 550 jaar oude boom bekeken (en een klein stukje beklommen), om via de Botanische tuinen langs de kust terug te gaan naar Tarrafal.
Aan boord werd iedereen verwelkomd met een drankje, muziek van Cesaria Evora en de geur van een net brandende barbecue. Nagenietend van de dag, hebben we heerlijk gegeten en zijn we vol indrukken lekker vroeg naar bed gegaan.
De volgende ochtend al vroeg het anker opgehaald en zeil gezet voor de langste ruk van de reis, de 130 mijl naar Mindelo op São Vicente. Een prachtige dag met veel vliegende vissen rond het schip en een ibis die lange tijd mee-lifte op het eind van de topzeilra. In de middag ging de wind wat liggen en hebben we van de gelegenheid gebruik gemaakt om een fotorondje te maken. Dus de dinghy overboord gezet en met een paar man tegelijk rondjes gevaren rond het schip, onder vol tuig op de blauwe oceaan.
Vanochtend zijn we aangekomen in Mindelo en zullen we het eiland São Vicente en natuurlijk de stad gaan ontdekken.