Mijlenmaker Rotterdam-Tenerife-Sal

Aan boord: woensdag 13 december 2017 10:00 uur, Rotterdam
Van boord: woensdag 10 januari 2018 09:00 uur, Santa Maria (Sal)
Prijs tweepersoonshut: € 2250,- (inclusief maaltijden)
Prijs vierpersoonshut: € 1950,- (inclusief maaltijden)
Transfer: Per vliegtuig, ca. € 350*

NB: Voor mensen die niet een langere periode vrij kunnen nemen is het mogelijk een gedeelte van de reis mee te maken.  Van Rotterdam naar Tenerife of van Tenerife naar Sal.

Rotterdam-Tenerife
Aan boord: woensdag 13 december 2017 10:00 uur, Rotterdam
Van boord: dinsdag 2 januari 2018 09:00 uur, Santa Cruz de Tenerife
Prijs tweepersoonshut: € 1800,- (inclusief maaltijden)
Prijs vierpersoonshut:  € 1600,- (inclusief maaltijden)
Transfer: Per vliegtuig, ca. € 150*

Tenerife-Sal
Aan boord: dinsdag 2 januari 2018 10:00 uur, Santa Cruz de Tenerife
Van boord: woensdag 10 januari 2018 09:00 uur, Santa Maria (Sal)
Prijs tweepersoonshut: € 720,- (inclusief maaltijden)
Prijs vierpersoonshut: € 640,- (inclusief maaltijden)
Transfer: Per vliegtuig, ca. € 400*

Reisbeschrijving
Terwijl het in Nederland volop herfst is, vertrekt de ‘Oosterschelde’ naar een zonnige winterbestemming: Kaapverdië. Deze lange zeereis biedt u de mogelijkheid om het echte zeemansleven mee te maken. U maakt deel uit van de bemanning en u draait mee in het wachtsysteem. Tijdens een mijlenmaker maken we weinig tussenstops. Deze reis is dus ook niet bedoeld voor mensen die komen voor ‘sightseeing’. U blijft drie en halve week aan boord van de driemaster!  Een reis van ruim 2500 zeemijlen ligt voor de boeg. Via de Noordzee varen we richting het Engels Kanaal en vervolgens steken we de Golf van Biskaje over. Dit eerste deel van de tocht kunnen we te maken krijgen met slecht weer en op zee zal het al behoorlijk koud zijn. We maken misschien een stop in Vigo, aan de Spaanse kust net boven Portugal. Hier kunt u aan land om de stad te bezichtigen of om even lekker op een terras te zitten. Na dit bezoek varen we langs de Portugese kust verder naar het zuiden en geleidelijk wordt het minder koud. Eenmaal voorbij Cabo São Vicente, mogen we goed weer en een gunstige wind verwachten richting Canarische eilanden. We verwachten op 1 januari te arriveren op Tenerife. Na een dagje het eiland ontdekken zullen we verder varen naar Kaapverdië.

Dit laatste deel van de reis zal waarschijnlijk heel plezierig zijn. We pikken de Noordoostpassaat op en ook de stroming is gunstig voor ons. We zijn inmiddels zo zuidelijk dat ook de temperatuur zeer aangenaam zal zijn en de laatste 700 mijl hopen we snel af te leggen. Het kan zijn dat we eerder aankomen, maar uiterlijk 9 januari hopen we het anker te laten vallen in de baai bij Santa Maria. De volgende dag, na het ontbijt, gaat u om 9 uur van boord. U kunt zelf uw verblijf op Kaapverdië verlengen of dezelfde dag nog terugvliegen naar Nederland.

Algemeen
Een mijlenmaker is een reis die het schip in een zo kort mogelijke tijd van A naar B brengt. Afhankelijk van het weer kan een mijlenmaker een of twee dagen langer of korter duren. U betaalt een vaste prijs voor deelname, ongeacht de duur van de reis. Deze reisbeschrijving is bedoeld om u een indruk te geven hoe een reis eruit zou kunnen zien. Afhankelijk van weer en wind kan het reisplan worden aangepast, maar we proberen altijd zoveel mogelijk te zeilen.

* Transfer
U dient bij deze mijlenmaker zelf zorg te dragen voor uw transfer. Met Arke (www.tui.nl) en Transavia (www.transavia.nl) vliegt u direct op Amsterdam. TAP Air (www.flytap.com) vliegt via Lissabon op Amsterdam en is aanzienlijk duurder.
Bij de verschillende maatschappijen van TUI (www.jetairfly.com en www.flytui.com), kunt u vluchten vinden die vanuit Kaapverdië rechtstreeks op Brussel of Keulen vliegen.