29-03-2023, 17:00
Sal, Kaapverdië27-04-2023, 09:00
Rotterdam, NLVanaf het vliegveld reist u per taxi naar het plaatsje Palmeira. De OOSTERSCHELDE ligt ten anker net buiten de haven en de bemanning haalt u op met de bijboot. Deze lange zeereis biedt u de mogelijkheid om het echte zeemansleven mee te maken. U maakt deel uit van de bemanning en u draait mee in het wachtsysteem. Voordat we vertrekken zal de bemanning u uitgebreid instructie geven en ook onderweg is er regelmatig instructie en leert u – al doende- steeds meer over het varen met een driemaster, navigatie, meteorologie en onderhoud. Er staat een oceaanreis op het programma, dus we maken weinig tussenstops. Gedurende het eerste traject van de reis varen we nog in het passaatgebied. Dat betekent goed weer, en een stevige wind die uit het noordoosten komt. We proberen hoog aan de wind zo veel mogelijk noordelijk te sturen. We varen richting Horta op de Azoren.
Hier blijven we een dagje om de voorraden aan te vullen. Natuurlijk maken we van de gelegenheid gebruik om het eiland te bekijken. Na deze stop zetten we de reis richting Rotterdam voort. We zijn inmiddels uit de passaat. Het is nog erg vroeg in het voorjaar, dus de kans bestaat dat we met slechter weer te maken krijgen op dit traject. Gelukkig is de windrichting in die gevallen meestal westelijk en dus gunstig voor ons. Dicht bij de Azoren is de kans groot om walvissen te zien, maar ook later tijdens de reis zijn we niet alleen. We zien meer en meer scheepvaart en zelfs zo ver op zee zijn er vogels om ons heen. Af en toe zien we een maanvis, dolfijnen of andere zeedieren.
Wanneer we het Engelse Kanaal naderen, verandert de kleur van het diepblauwe water van de Atlantische Oceaan naar groen. Het continentaal plat begint. Hier gaat de zeebodem van 5 kilometer diepte stijl omhoog naar een diepte van 200 meter. Honderden zeevogels en vissersschepen markeren deze voedselrijke wateren.
Als de reis voorspoedig verloopt, hebben we zeker tijd voor een of twee stops in een Engelse of Franse haven of op een van de Kanaaleilanden. Half april varen we door het Nauw van Calais de Noordzee op voor de laatste mijlen naar Rotterdam, waar we 26 april zullen aankomen. Op 27 april om 9 uur stapt u van boord in de Leuvehaven in Rotterdam.
Algemeen
Een mijlenmaker is een reis die het schip in een zo kort mogelijke tijd van A naar B brengt. Afhankelijk van het weer kan een mijlenmaker één of twee dagen langer of korter duren. U betaalt een vaste prijs voor deelname, ongeacht de duur van de reis.
Reizen van niveau 3 zijn alleen geschikt voor de ervaren en fitte zee-reiziger. Tijdens een oversteek of lange reis zijn er weinig mogelijkheden om uit te wijken naar een haven en medische zorg is niet binnen 24 uur beschikbaar.
De rederij wil graag dat de OOSTERSCHELDE voor een zo breed mogelijk publiek toegankelijk is, maar u moet zich realiseren dat u een zeereis maakt aan boord van een zeilschip en dat dat meer van uw fysiek vraagt dan een dagelijks wandeling. De ene reis is bovendien uitdagender dan de andere. Met de verschillende niveaus geven we een indicatie hoe zwaar de reizen (kunnen) zijn. Twijfelt u of een reis voor u geschikt is? Neem dan contact op met het rederijkantoor om dit te bespreken.
Schip | Oosterschelde |
---|---|
Prijs 2-persoonshut p.p. | €3015 |
Prijs 4-persoonshut p.p. | €2770 |
Niveau | 3 |
Aantal dagen | 29 |
Datum inschepen | 29-03-2023 |
Tijd inschepen | 17:00 |
Plaats inschepen | Sal, Kaapverdië |
Datum ontschepen | 27-04-2023 |
Tijd ontschepen | 09:00 |
Plaats ontschepen | Rotterdam, NL |
29-03-2023, 17:00
Sal, Kaapverdië27-04-2023, 09:00
Rotterdam, NLVanaf het vliegveld reist u per taxi naar het plaatsje Palmeira. De OOSTERSCHELDE ligt ten anker net buiten de haven en de bemanning haalt u op met de bijboot. Deze lange zeereis biedt u de mogelijkheid om het echte zeemansleven mee te maken. U maakt deel uit van de bemanning en u draait mee in het wachtsysteem. Voordat we vertrekken zal de bemanning u uitgebreid instructie geven en ook onderweg is er regelmatig instructie en leert u – al doende- steeds meer over het varen met een driemaster, navigatie, meteorologie en onderhoud. Er staat een oceaanreis op het programma, dus we maken weinig tussenstops. Gedurende het eerste traject van de reis varen we nog in het passaatgebied. Dat betekent goed weer, en een stevige wind die uit het noordoosten komt. We proberen hoog aan de wind zo veel mogelijk noordelijk te sturen. We varen richting Horta op de Azoren.
Hier blijven we een dagje om de voorraden aan te vullen. Natuurlijk maken we van de gelegenheid gebruik om het eiland te bekijken. Na deze stop zetten we de reis richting Rotterdam voort. We zijn inmiddels uit de passaat. Het is nog erg vroeg in het voorjaar, dus de kans bestaat dat we met slechter weer te maken krijgen op dit traject. Gelukkig is de windrichting in die gevallen meestal westelijk en dus gunstig voor ons. Dicht bij de Azoren is de kans groot om walvissen te zien, maar ook later tijdens de reis zijn we niet alleen. We zien meer en meer scheepvaart en zelfs zo ver op zee zijn er vogels om ons heen. Af en toe zien we een maanvis, dolfijnen of andere zeedieren.
Wanneer we het Engelse Kanaal naderen, verandert de kleur van het diepblauwe water van de Atlantische Oceaan naar groen. Het continentaal plat begint. Hier gaat de zeebodem van 5 kilometer diepte stijl omhoog naar een diepte van 200 meter. Honderden zeevogels en vissersschepen markeren deze voedselrijke wateren.
Als de reis voorspoedig verloopt, hebben we zeker tijd voor een of twee stops in een Engelse of Franse haven of op een van de Kanaaleilanden. Half april varen we door het Nauw van Calais de Noordzee op voor de laatste mijlen naar Rotterdam, waar we 26 april zullen aankomen. Op 27 april om 9 uur stapt u van boord in de Leuvehaven in Rotterdam.
Algemeen
Een mijlenmaker is een reis die het schip in een zo kort mogelijke tijd van A naar B brengt. Afhankelijk van het weer kan een mijlenmaker één of twee dagen langer of korter duren. U betaalt een vaste prijs voor deelname, ongeacht de duur van de reis.
Reizen van niveau 3 zijn alleen geschikt voor de ervaren en fitte zee-reiziger. Tijdens een oversteek of lange reis zijn er weinig mogelijkheden om uit te wijken naar een haven en medische zorg is niet binnen 24 uur beschikbaar.
De rederij wil graag dat de OOSTERSCHELDE voor een zo breed mogelijk publiek toegankelijk is, maar u moet zich realiseren dat u een zeereis maakt aan boord van een zeilschip en dat dat meer van uw fysiek vraagt dan een dagelijks wandeling. De ene reis is bovendien uitdagender dan de andere. Met de verschillende niveaus geven we een indicatie hoe zwaar de reizen (kunnen) zijn. Twijfelt u of een reis voor u geschikt is? Neem dan contact op met het rederijkantoor om dit te bespreken.