Cap de la Hague

23 juli 2018

Gisteren hadden we een mooie middag zeilen. Met de stroom mee zijn we aan het kruisen geslagen en in 6 uur tijd toch zeker tien mijl dichter bij ons doel gekomen. Tegen de avond ging de stroom weer om en verloren we al snel de eerste mijl. Dus hebben we de motor gestart om tijdens de nacht weer een stuk op te schieten.
Voor vandaag werd er erg lichte wind voorspeld vanuit het westen. Daar hebben we niets aan! En ze zeggen dat het overal in Europa zulk lekker weer is… Nou, niet overal! Bij ons kwam net na het ontbijt een dichte mist, als een deken over ons heen liggen. En met de lichte wind pal op de kop, zit zeilen er even niet in.
Dan moeten we maar een ander plan maken. Dus we varen nu richting Cap de la Hague om vanmiddag het anker te laten vallen bij Omonville-la-Rogue voor een paar uur ‘benen strekken’. Na het diner zullen we het anker hieuwen en onze weg vervolgen.
En aangezien er morgen (zo mogelijk) nog minder wind wordt verwacht dan vandaag, gaan we morgen een wat langere stop maken. Het plan is om de rivier Le Trieux een stuk op te varen naar Lezardrieux.