Wat een prachtige dag!

26 augustus 2018

In de avond vertrokken we vanaf Scarp richting St Kilda. Er stond een stevige wind die zou gaan afnemen, ons ‘window’ opende zich langzaam. En natuurlijk kwamen ook de buien weer een voor een binnen. Met de volle maan erbij zagen we ineens een kleurloze regenboog! Dat maakt het dan ineens weer gaaf, laat die bui nu maar komen!
Gisterochtend kwamen we net na het ontbijt aan bij Boreray en Stack Lee. Daar hebben we even gekeken bij de grote Jan-van-genten kolonie. Even, want het was niet heel lekker rustig: drie meter golven en de wind was al gaan slapen. Dus zijn we vrij snel doorgevaren naar Hiort en hebben we daar in de baai het anker laten vallen. De zon scheen en er waren zelfs hele stukken blauwe lucht te zien. Met lunchpakketjes in de tas gingen de meesten van boord om eens rustig de tijd te nemen op het grootste eiland van de St Kilda-archipel.
In de middag was iedereen weer aan boord en konden de zeilen omhoog voor de terugweg. Tot in de avond hebben we kunnen zeilen, tot de wind er mee ophield. Toen kwam de regen ook pas terug, dus we hebben echt een waanzinnig mooie dag gehad!
Voor vandaag staat er een regenachtige dag op het programma; we zijn naar Dunvegan gevaren om daar het kasteel te bekijken. Dan trekken we de regenpakken aan en nemen de tijd om ook de zeehonden, die hier in een grote kolonie wonen, van dichtbij te bekijken.