Een hectische dag

28 augustus 2018

Het was een wat hectische dag in Dunvegan. Eerst gingen we er met anker en al vandoor, dus moesten we snel het anker ophalen en even later hebben we er meteen maar twee laten vallen. Toen alles weer een beetje rustig was, kwam een medewerker van het kasteel vertellen dat een van de gasten ongelukkig was gevallen. Dus zijn wij naar het kasteel toe gegaan waar ze met veel pijn zat. Ze is met een ambulance naar het ziekenhuis gebracht waar bleek dat haar been gebroken is. Met pijn in ons hart namen we afscheid en wij wensen haar veel sterkte de komende tijd!
Na alle drukte hebben we besloten pas de volgende ochtend te vertrekken. Het zou een mooie zeildag worden volgens de weerberichten, maar de wind was vergeten te kijken naar dat weerbericht… De verwachting was dat het na het ontbijt lekker zou gaan waaien, dus wij waren er klaar voor. Toen het eerste zuchtje kwam gingen meteen het grootzeil en de fok omhoog, maar toen besloot de wind nog even lekker uit te slapen. Tot de lunch was er zo goed als geen wind! Maar de zon scheen en de (witsnuit)dolfijnen kwamen in groten getale in de buurt, dus het was een heerlijke ochtend. Na de lunch hebben we de breefok gezet en zijn we voor de wind gaan varen. Eerst was het wat dobberen, maar het begon steeds meer op zeilen te lijken. De wind draaide langzaam, en de breefok kon weer omlaag en de rest van de zeilen omhoog. Zo zeilden we de avond in. Er werden zelfs nog een paar Dwergvinvissen gespot, maar die leken ons niet interessant te vinden en zwommen rustig verder. Vlak voor middernacht lieten we het anker vallen in de baai van Tobermory. Daar genieten we van de omgeving, de destilleerderij, het museum en gewoon van de rust.